Na Salzburgringu se sezóna přehoupne do druhé poloviny

Michal Matějovský
- 22. 5. 2014, Salzburgring -

Okruh Salzburgring leží nedaleko čtvrtého největšího rakouského města Salzburg. Okruh je dlouhý 4.241 metrů a je tvořen šesti pravotočivými a šesti levotočivými zatáčkami. Šampionát FIA ETCC sem zavítá již pošesté. Zatímco v letech 2008 a 2011 se zdejší podnik konal jako jednorázová záležitost, tak v letech 2010, 2012 a 2013 se již jednalo o plnohodnotný seriál, který měl vždy minimálně čtyři podniky. Seznam letos přihlášených jezdců má aktuálně 28 jmen, mezi kterými se nacházejí také jména jezdců pražského týmu Křenek Motorsport Petra Fulína a Michala Matějovského.

Fulín s Matějovským vyrážejí do Rakouska povzbuzení dobrými výsledky z předchozích závodů na Slovakia Ringu a s jasným cílem, kterým je maximální bodový zisk. Ten by jim měl umožnit vytvoření dobré výchozí pozice pro zbývající dva podniky v belgickém Spa a italské Perguse.

"Na závody na Salzburgringu se těším. Očekávám, že se podaří udělat výsledek alespoň takový, jako se mi povedl před týdnem na Slovensku. Cítím se dobře, technika je v naprostém pořádku a jedinou neznámou tak zůstává počasí. Předpovědi směřují k tomu, že by na okruhu mohlo být proměnlivo a občas déšť, ale to je podobné jako vloni a konec konců déšť nás provází na všech závodech již od počátku této sezóny - takže nic nového a i na to jsme myslím připraveni. Na Salzburgring dostávám "Success Ballast", v podobě 29 kil navíc, které jsem si vyjel na Slovensku. Jsme na tom ale prakticky stejně s mým největším současným rivalem Švýcarem Riklim (Success Ballast +30 kg), takže to určitě bude velký boj," říká před odjezdem na Salzburgring Michal Matějovský.

Jeho týmový kolega Petr Fulín k tomu dodává: "Salzburgring považuji za jednu z nejslabších částí kalendáře, protože je to převážně rovinatá trať bez technických pasáží. Rozestupy mezi piloty jsou tu minimální, a tak se tady jakákoliv nevýhoda ve výkonu nebo váze vozu pořádně umocní. V závodech chci jet na jistotu a pokusím se i akceptovat ztrátu nějaké té pozice, protože nechci opakovat loňský scénář. Nechci působit odevzdaně, ale minulý závod na Salzburgringu nás kvůli horlivosti soupeřů stál dost bodů i peněz. Každopádně celý tým je připraven, těšíme se na další závody a rozhodně chceme předvést maximum."

Průběh celého víkendu a fotografie přímo z centra dění můžete v průběhu všech tří dnů sledovat na livetimingu, nebo také na týmovém webu a facebooku.

Harmonogram FIA ETCC na Salzburgringu: Pátek 23. května 9:45 - 1. test - 45 min 14:00 - 2. test - 45 min, Sobota 24. května 11:45 - volný trénink - 40 min 16:45 - kvalifikace - 30 min, Neděle 25. května 9:00 - warm-up - 15 min 16:00 - 1. závod 17:10 - 2. závod

Odkazy: Livetiming - www.mstworld.com. Více také na www.ceskeokruhy.cz odkud jsou informace o průběhu závodů FIA ETCC na okruhu Salzburgring přebírány.

Příští závody

Media foto