Petr Fulín se po 6.závodě ujal vedení v Poháru Octavií

Šťastný Petr Fulín po vítězství v Mostě
- 10. 8. 2008, Most -

Další, v pořadí již třetí závodní víkend Octavia Cupu, se odehrál pod taktovkou jediného dirigenta. Orchestrem byla VEKRA-ČSMS, taktovku pak měl na starosti jako vždy Petr Fulín. Kvarteto jezdců: Petr Fulín, Dan Skalický, Laura Hájková a Tiki Ivoševič.

Po delší pauze se opět sešli účastníci Octavia Cupu, aby absolvovali další ze série náročných závodů ČP-ŠOC. Místem jejich klání se stal Most, technická trať, která vyzkouší odolnost techniky i jezdců na nejvyšší mez. V prvním tréninku ukázal Petr drápky a obsadil v něm první místo. Konkurence byla více než vyrovnaná, více než deset jezdců se vešlo do jediné sekundy. Dan s Tikim a Laurou mu zdatně sekundovali a dalo by se říci, že to bylo velmi pěkné vykročení po prázdninovém odpočinku. "Máme před sebou ještě mnoho práce, ale s výsledky jsme spokojeni," prozradil Petr po pátečních jízdách.

V sobotu byl na programu ješte jeden volný trénink, den pak měl být zakončen kvalifikací. Dan s Laurou ještě stále hledali optimální rytmus, výrazně se zlepšil Tiki, který se blížil osobnímu maximu. Dá se říci, že se celé pole jezdců sjelo do ještě menších rozestupů a všichni s napětím očekávali výsledky kvalifikace. Petra překonal Jan Dostál, protože Petr a jeho mechanici měli na práci jiné věci, než věnovat se jízdě.

Volný trénink totiž začal poněkud kuriozní příhodou. Petr, který se vždy dokáže vyhecovat na maximum, nasedl do připraveného a nastartovaného vozu a vyrazil na trať. Problémem bylo, že ve svém zaujetí neabsolvoval obvyklou startovní proceduru, která předchází výjezdu vozu na trať. Prostě přišel k vozu, nasedl, připoutal se a odjel. Jeho odjezd pak z vedlejšího boxu nevěřícně sledoval šéfmechanik spolu se zbytkem týmu, ale Petra už nešlo zastavit. Stalo se, co muselo přijít. Nezajištěná kapota se pak již v zahřívacím kole zvedla a rozbila Petrovi čelní sklo. Vrátil se ihned do boxu a po zhodnocení stavu poškození se rozhodl v tréninku pokračovat. A samozřejmě hned zajel vynikajici čas a usadil se na čele. Rozhodl se dál nepokračovat a dát raději více času mechanikum na výměnu okna. Petra překonal v závěru tréninku na osychající trati Jan Dostál o 0.076 sekundy.

Do kvalifikace nastoupil Petr s již novým čelním oknem, Laura s Danem a Tikim vyrazili do kvalifikace s optimálně nastavenými vozy. Petr se okamžitě ujal vedení skvělým časem a vrátil se do boxu. Dan s Laurou předvedli oba velmi vyrovnaný výkon a zařadili se ve středu pole. Potvrzením stoupajících výkonů Tikiho pak bylo jeho velmi rychlé kolo, které ho katapultovalo na pozice, o kterých se mu ještě nedávno mohlo jen zdát. S výsledkem kvalifikace panovala spokojenost, jen Dana mrzel trest z Brna, který znamenal start do prvního závodu s posunem 5 míst dozadu proti výsledku z kvalifikace. Hodí se dodat, že od 8. do 14. místa jezdce dělily jen 3 desetiny vteřiny.

V prvním nedělním závodě byla stanovena jednoduchá strategie: "Jak zhasnou světla, odjet!" Dá se říci, že Petr se s ní vypořádal beze zbytku. Vyhrál stylem start-cíl, nedal nikomu nejmenší šanci ho ohrozit, zajel i nejrychlejší kolo závodu, srovnatelné s kvalifikačními časy jeho soupeřů. Zbytek kvarteta to ovšem neměl zdaleka tak jednoduché, start ze středu pole bývá velmi náročný, je to hodně o štěstí. Jeho porci za celý tým patrně spotřeboval Petr, protože zbytek vozů vypadal po návratu ze závodu jako váleční veteráni. Laura dojela dvanáctá, za ní Dan handicapován posunem na roštu o 5 míst, Tiki dojel na 16. místě. "Líp to nešlo, přestože jsme měli na lepší umístění, uvízli jsme spolu s Laurou za pomalejšími soupeři, ale v bojujících skupinkách se na tak technické trati jako je Most předjíždí velmi špatně. Souboje? Bylo to na můj vkus hodně tvrdé," svěřil se nám po závodě Dan. Tiki doplatil na velmi tvrdé postartovní manévry a zaváhání jednoho ze soupeřů. Čtyři vozy se vedle sebe na cílovou rovinku prostě nevešly a Tiki hned po startu skončil mimo trať. Bez výraznějšího poškození však pokračoval dál a snažil se stahovat svou ztrátu, což se mu nakonec i vyplatilo. Laura měla poškozený vůz hned na startu, když se zamíchala do stejné kolize jako Tiki, její umístění bylo doslova vydřené.

Druhý závod měl velmi dramatický průběh. Dan bohužel odstoupil už v polovině prvního kola s nefunkčním řazením, které měla na svědomí opět velmi tvrdá jízda soupeřů. Vypadalo to jako by si Dan tento víkend prostě neměl užít. Jediným, kdo opět dodržel stanovenou strategii, byl Petr. Po zhasnutí světel už bylo na trati jen jedno auto, které diktovalo tempo těm ostatním. Famózním způsobem doslova deklasoval soupeře, když dokázal v dusném počasí jezdit až o vteřinu lepší časy než jeho pronásledovatelé. "Auto fungovalo doslova fantasticky, chtěl bych velmi poděkovat mechanikům i celému týmu za jejich vynikajicí práci," zářil v cíli Petr, kterému opět patřilo nejrychlejší kolo závodu. Laura i Tiki si závod užívali v bojující skupince, což však mělo za následek horší časy a ujelo jim čelo závodu. I když nakonec Laura tento zápas vybojovala, bitva už byla rozhodnuta. "Dřív mi ujížděli, dnes dokážu držet krok a bojovat se zkušenými jezdci," vyjádřil spokojenost nad svým razantním zlepšením nováček Tiki.

Co dodat... Na jedné straně vynikající sólo v podání Petra, který vyhrál, co se dalo a ujal se vedení šampionátu o 18 bodů, na straně druhé kolize, poruchy a tvrdý zápas ve středu pole. I takový bývá motorsport... Těšíme se na Vás za 3 týdny opět v Mostě.

Pohled na mostecká panoramata V boxech u telemetrie Laura Hájková s tátou, podpořit přišel i Michal Matějovský Na startu bylo pěkně těsno Na startu 2. pohárového závodu Laura Hájková na mostecké trati Petr Fulín si jede pro zlato Petr Fulín na stupních vítězů

TV program

Partneři

Příští závody

Media foto

Mapa webu