Zpět na trati, auta fungují na výbornou …

Michal Matějovský v boxu na mosteckém okruhu před zahájením testovacích jízd
- 19. 6. 2013, Most -

... takový je závěr funkčního testu týmu Křenek Motorsport, který dnes proběhl na mosteckém Autodromu. Po kolizích, při posledním závodním víkendu šampionátu FIA ETCC na rakouském Salzburgringu, se vozy týmu Křenek Motorsport vrátily zpět do dílen ve značně poškozeném stavu. Již v Rakousku bylo zřejmé, že oprava bavoráků Petra Fulína a Michala Matějovského nebude snadná, a to jak z hlediska finančního tak i časového. Na počátku června se k tomu navíc přidaly i povodně, které vyplavily dílny německého týmu Schnitzer Motorsport, jenž je jedním z hlavních dodavatelů českého týmu, a tak je to téměř jako zázrak, že dnes v Mostě stála obě auta bez známek jediného škrábnutí.

"Po návratu ze Salzburgringu bylo nutno opravit nebo vyměnit celou řadu dílů karoserie a podvozkové části. Náraz do svodidel odnesla mimo plechů také osa, těhlice, crashbox, chladič a celá řada dalších součástek. Auta musela projít lakem, dodělávali se polepy… No bylo toho zkrátka hrozně moc, ale kluci to až do posledního detailu zvládli na výbornou a za to jim patří můj velký dík," začíná hodnocení dnešního testu Petr Fulín. "O to větší pak bylo mé překvapení, když jsem poprvé vyjel na trať a nikde nic nevrzalo, netáhlo, a motor zněl tak jak měl. Jistě, věděli jsme, že jsme udělali vše, co jsme měli, ale jistotu, tu jsme neměli. Po takové ráně by to chtělo nějaký rentgen, který by ukázal všechny praskliny a další případné škody. Takové zařízení však k dispozici nemáme, a tak až ta dnešní první kola doopravdy ukázala, jak dobře jsme v uplynulých dnech a týdnech pracovali," dodává Fulín.

Petr Fulín s Michalem Matějovským dnes na trati absolvovali pořádnou porci testovacích kilometrů, v jejichž průběhu se nevyskytnul sebemenší problém či komplikace. Stejně tak i dosažené časy, které se podařilo oběma jezdcům zajet, vypovídají o tom, že je vše tak jako před Rakouskem, a že tým je na nadcházející závody v italské Perguse dobře připraven. To ostatně potvrzují i závěrečná slova Petra Fulína: "Dnes byla jediná možnost, kdy jsme se mohli s auty svézt. Za pár dnů je naložíme na kamión a pak je čeká více než dva tisíce kilometrů dlouhá cesta na Sicílii. Jsem moc rád, že mohu ten čas strávit s pocitem, že jsme udělali maximum, a že jsme dobře připraveni. Kluci děkuji ...."

"I přes to, že účelem dnešního dne nebylo zajet co nejlepší časy, můžu s klidem říci, že jsem s dosaženými výsledky spokojen. V Mostě dnes panovaly klimatické podmínky, které lze očekávat i za pár týdnů na Sicílii. Chování auta bylo naprosto v pořádku a myslím, že tak můžeme definitivně zapomenout na víkend na Salzburgringu. Od teď se již chci dívat jen dopředu a soustředit se na co nejlepší výsledky," vyjádřil se k testům s vozem BMW 320 SI Michal Matějovský, který na mosteckém okruhu absolvoval také testovací jízdy se zbrusu novým týmovým sportovním vozem Chevrolet Camaro.

Josef Křenek, šéf týmu: "Z dnešního funkčního testu mám jen dobré dojmy. Celý tým odvedl velice dobrou práci, obě auta fungovala bez sebemenších problémů, což je to nejdůležitější. V průběhu testu jsme měli možnost vyzkoušet nově přenastavené tlumiče Öhlins a stejně tak i další nastavení, z nějž budeme vycházet při závodech v Perguse. Rád bych všem poděkoval za odvedenou práci, myslím, že jsme na nadcházející výzvu připraveni."

BMW Michala Matějovského je po opravě jako nové Michal Matějovský diskutuje s jedním ze členů týmu Křenek Motorsport Rovněž BMW Petra Fulína je bezchybně připraveno k dalším závodům Matějovský testoval v Mostě také zbrusu nový týmový předváděcí vůz Chevrolet Camaro

TV program

Partneři

Příští závody

Media foto