Vršecký v Číně vybojoval s Tatrou svůj historicky první titul

- 12. 11. 2016, Shanghai, Čína -
Vršecký v Číně vybojoval s Tatrou svůj historicky první titul

O druhém listopadovém víkendu se v Šanghaji uskutečnil poslední podnik letošního čínského šampionátu v truck racingu, který přinesl Davidu Vršeckému další dvě vítězství, titul mezi jednotlivci a výhru v týmech. Druhou pozici vybojoval, tak jako v Evropě, Adam Lacko.

Davidu Vršeckému stačilo v Šanghaji jen jednou bodovat, nebo doufat, že nejbližší pronásledovatel v podobě Adama Lacka nezíská dostatečný počet bodů. Jenže dvojnásobný mistr Evropy neponechal nic náhodě a po vyhraném měřeném tréninku si dojel pro dvě další vítězství.

„Musím přiznat, že tady v Šanghaji to nebylo jednoduché. Okruh svým charakterem připomínal až motokárovou trať. Navíc se změnila pravidla, kdy jsem do prvního závodu startoval i přes nejrychlejší čas v měřeném tréninku z jedenácté pozice. Do druhé jízdy pak z vybojovaného pole position,“ přiblížil novinky v čínském šampionátu David Vršecký. „Určitě to neberu tak, že by mi chtěli ztížit zisk titulu, vše se dělá pro napínavost závodů. I přesto jsou z toho další dvě vítězství a také titul čínského šampióna,“ smál se David, který si jako první trucker historie připsal vedle titulu mistra Evropy i ten čínský.

„Buggyra je špičkový tým a do čínského šampionátu přináší nejen rychlé jezdce, ale také profesionalitu. Naše letošní kooperace byla výborná a pro příští rok počítáme určitě s rozšířením společných aktivit,“ uvedla při slavnostním vyhlášení viceprezidentka olejářské firmy Zero Mileage Lubricant Phoebe Wang.

Nejrychlejším jezdcem na vozech místní značky bývá již tradičně Adam Lacko, který svoji rychlost potvrdil i tentokrát. „V Číně si závody vždy užívám. Tentokrát jsem měl ale celou situaci těžší, protože jsem dostal penalizaci do obou jízd plus pět pozic na startovním roštu. Dojet tak druhý z čtrnáctého místa na startu je jako vyhrát. Ve druhé jízdě to byla čtvrtá pozice a celkově jsem uhájil stříbro, takže jsem spokojený,“ uvedl člen China Buggyra Racing týmu Adam Lacko.

„S výsledkem po kvalifikaci jsem nebyl úplně spokojený, nicméně reverzní rošt první jízdy se hodil a během tří kol jsem už kroužil druhý. Na chvíli jsem se dostal i do vedení ale selhaly mi brzdy a následovala rána. Je to velká škoda, ale bohužel i takový je motorsport,“ dodal k nehodě Matějovský.

Michal Matějovský, China Buggyra Racing Team, Shanghai 2016, finalový podnik China Truck Racing Championship 2016 Michal Matějovský, China Buggyra Racing Team, Shanghai 2016, finalový podnik China Truck Racing Championship 2016 Michal Matějovský, China Buggyra Racing Team, Shanghai 2016, finalový podnik China Truck Racing Championship 2016 Michal Matějovský, China Buggyra Racing Team, Shanghai 2016, finalový podnik China Truck Racing Championship 2016 Michal Matějovský, China Buggyra Racing Team, Shanghai 2016, finalový podnik China Truck Racing Championship 2016 Michal Matějovský, China Buggyra Racing Team, Shanghai 2016, finalový podnik China Truck Racing Championship 2016 Michal Matějovský, China Buggyra Racing Team, Shanghai 2016, finalový podnik China Truck Racing Championship 2016 Michal Matějovský, China Buggyra Racing Team, Shanghai 2016, finalový podnik China Truck Racing Championship 2016 Michal Matějovský, China Buggyra Racing Team, Shanghai 2016, finalový podnik China Truck Racing Championship 2016 Michal Matějovský, China Buggyra Racing Team, Shanghai 2016, finalový podnik China Truck Racing Championship 2016 Michal Matějovský, China Buggyra Racing Team, Shanghai 2016, finalový podnik China Truck Racing Championship 2016 Michal Matějovský, China Buggyra Racing Team, Shanghai 2016, finalový podnik China Truck Racing Championship 2016

Příští závody