Nejnovější informace naleznete na www.csms.cz !

Český Telecom Prima Team na stupních vítězů brněnského Epilogu
- 11. 10. 2004 -
Dekorování vítězů - posádka Šedivý, Lepka, Forman a Matějovský obsadila druhé místo
Na brněnském Masarykově okruhu se ve dnech 8.-9.10. uskutečnil poslední závod sezóny - AGROTEC PRIMA EPILOG 2004. O vzrůstající oblibě tohoto závodu napověděla i listina přihlášených na letošní závod, kde bylo na 45 posádek. Zúčastnili se závodníci z České republiky, Slovenska, Rakouska, Polska, Německa, Itálie, Maďarska i Švédska. V závodním poli se objevilo: 9 Fordů, 5 BMW, 5 Porsche, 5 vozů Škoda, 3 vozy Seat, 3 vozy Renault, 2 vozy Mercedes Benz, 2 vozy Alfa Romeo, 2 vozy Honda, 2 vozy Peugeot, 1 Toyota, 1 Tatra, 1 vůz Audi, 1 Citröen a 1 Lada. ČESKÝ TELECOM Prima Team (ČTPT) nasadil do tohoto závodu dva vozy - Alfu Romeo 147 GTA s posádkou Šedivý/Forman/Lepka/Matějovský a Škodu Pick-Up s posádkou Urban/Skula/Kout/Král. Vedle těchto jezdců jeli v zástupci ČTPT i s dalšími posádkami - ve třídě nad 2000 ccm jel na voze Mercedes-Benz Adam Lacko ve střídání s A.Charouzem a J. Charouzem. Michal Matějovský pak ještě hostoval u týmu BRT kde střídal na soutěžním voze Škoda Octavia Jupu a Navrátila.

V pátečních tréninkových jízdách trápila mechaniky týmu technika, vše se ale nakonec podařilo odstranit a do hlavního šestihodinového závodu byly dobře připraveny všechny vozy a dobře také všechny obstály! Jezdci Skula/Urban/Kout/Král skončili ve třídě do 1400 ccm na místě prvním a jezdci Šedivý/Forman/Lepka/Matějovský obsadili ve třídě do 2000 ccm místo druhé. Adam Lacko hostující v týmu AMG M3000 Mercedes skončil se svými spolujezdci A.Charouzem a J. Charouzem ve třídě nad 2000 ccm na prvním místě a úspěšné bylo i hostování Michala Matějovského v Bohemia Racing Teamu, kde spolu s Jupou a Navrátilem skončili na místě třetím.

Spokojený s průběhem posledního závodu sezóny byl i generální manažer týmu, Stanislav Matějovský, který po závodě řekl: "Na závod jsme se poctivě připravovali posledních čtrnáct dnů. Jsem rád, že jsme na závěr sezóny potvrdili trend dobrých výsledků. Po úspěchu Michala v poháru octávií v Mostě to jsou další důležitá vítězství. Teď zbývá tuto sérii dokončit za čtrnáct dnů ve francouzském Le Mans, kde Adam Lacko pojede poslední závod Evropského poháru tahačů a boj o třetí místo v závěrečné klasifikaci třicítky evropských truckerů bude velmi náročný. Věřím ale, že se to podaří i tam."
Český Telecom Prima Team bojoval v Brně
- 26. 9. 2004 -
Start nedělního dopoledního závodu
Opět hned na několika frontách bojovali jezdci ČESKÝ TELECOM Prima Teamu během posledního záříjového víkendu v závodech Podzimní ceny Brna na Masarykově okruhu.

Pohár octavií v dramatickém finále - Do finálového klání nejlepšího domácího poháru Česká pojišťovna - Škoda Octavia Cupu 2004 byly namísto obvyklých dvou nasazeny dokonce tři vozy. Kromě Michala Matějovského a Mirka Formana totiž vzhledem k volnému víkendu mohl startovat i Adam Lacko, který má s pohárovou octavií bohaté zkušenosti.

Prokázal to hned v pátek, když vyhrál první volný trénink. Třetí místo v něm ovšem obsadil Michal, takže v týmu panovala příjemná nálada a očekávání. Druhý volný trénink znamenal pro jezdce páté a sedmé místo a i tak šlo o jasný úspěch, zvláště, když připomeneme, že Adam startoval v octavii naposledy na konci května.

Také sobotní oficiální kvalifikační tréninky dopadly velice slibně, protože Michal skvělým časem z dopolední jízdy obsadil třetí místo a získal tak možnost startovat do nedělního sprintu ze druhé řady. Adam najel pátý nejlepší čas a znamenalo to start ze třetí řady na roštu.

Sprint však patřil snad mezi nejsmolnější podniky, kterých se tým kdy zúčastnil. Všichni tři jezdci pro technické potíže ze závodu museli odstoupit. Michal Matějovský po třetím kole, Adam po pátém a Mirek Forman po sedmi odjetých kolech. Hlavně pro Michala to znamenalo konec nadějí na slušné celkové umístění, protože před tímto víkendem byl celkově čtvrtý se 136 body a bylo dokonce spočítáno, že kdyby oba závody vyhrál a soupeřům vepředu se přitom extrémně nedařilo, mohl dokonce pomýšlet na nejvyšší příčky.

Odpoledne pak přišel start hlavního závodu, do nějž všichni tři týmoví reprezentanti nastupovali až ze samého konce roštu. Skvěle si tentokrát vedl Adam, který hned po zahájení závodu nasadil ostré tempo a začal se drát vpřed. Brzy bohužel skončil Mirek Forman, kterého ze záchytné zóny musela vyprošťovat odtahová služba. Trochu víc štěstí měl Michal, který se stejně jako Adam snažil postupovat vpřed, ale po kontaktu s Ivanem Vršinským se také ocitl mimo trať. Naštěstí však zůstal předními koly mimo hluboký násyp kačírku a tak mohl v boji pokračovat, byť s velkou ztrátou. Kolem desátého kola se náhle na trati objevil olej a to v takovém množství, že následoval výjezd Safety Caru. V momentě, kdy vedení závodu dostalo informaci, že míra znečištění dráhy je příliš velká, následoval i nekompromisní povel k vyvěšení červené vlajky a závod byl předčasně ukončen. Podle řádů se počítalo umístění jezdců na pozicích dvě kola před rozhodnutím jury. Adam, který ve finální fázi jezdil dokonce třetí, byl nakonec klasifikován jako čtvrtý a k dobru mu bylo také započítáno zajetí nejrychlejšího kola závodu. Michalu Matějovskému bylo v konečné klasifikaci započítáno třinácté místo.

V celkovém hodnocení poháru za rok 2004 i tak obsadil Michal konečné páté místo a mezi Juniory skončil čtvrtý. Adam, který odjel jen dva podniky, byl s celkovými 67 body absolutně desátý a mezi Juniory šestý.

Divize 4 - střídavě oblačno, ale nakonec úspěch

V Divizi 4 republikového okruhového šampionátu nasadil opět ČESKÝ TELECOM Prima Team pohlednou Alfu Romeo 147 GTA a zářivě žlutý pick-up.

V sobotu večer byla na programu víkendu vytrvalostní tříhodinovka, v níž italský stroj pilotovali Mirek Forman a Juraj Šedivý, o řízení malého náklaďáčku se starali Jiří Skula Junior a Stanislav Lepka. Alfa si vedla skutečně skvěle a držela se na druhém místě ve své kubatuře. Pak ale přišla technická potíž na řazení a výsledkem bylo desáté místo absolutně, což znamenalo celkem sedmdesát odjetých víc než pětikilometrových okruhů Masarykova okruhu. Technická smůla pronásledovala i Pick-up, který musel ze závodu odstoupit po necelých padesáti minutách a osmnácti odjetých kolech.

Mnohem lépe se v Divizi 4 dařilo týmovým jezdcům v nedělním sprintu. Juraj Šedivý s Alfou dokázal odolat tlaku soupeřů a po tvrdých soubojích obsadil celkově desáté a ve své kubatuře čtvrté místo. Pick-up opět pilotoval mladičký Skula junior a skvělou stíhací jízdou obsadil absolutně páté místo a ve své kubatuře byl celkově druhý!
         • fotografie •  

Duhová Energie GT Classic Grand Prix 2004
- 7. 6. 2004 -
Vůz Alfa Romeo 147 GTA při sobotním tříhodinovém vytrvalostním závodě
ČESKÝ TELECOM Prima team absolvoval další zkoušku ohněm. Na mosteckém Autodromu se jela Duhová Energie GT Classic Grand Prix 2004 a v jejím rámci se piloti teamu účastnili vytrvalostního závodu a sprintu v Divizi 4 okruhového mistrovství republiky.

Zdálo se, že smůla se rozhodla udržovat své pozice i v dalším závodním podniku a tento pocit navozoval především fakt, že už v e čtvrtečních volných jízdách Alfa Romeo 147 GTA vypověděla poslušnost. Přesněji řečeno se rozpadla hřídel poloosy a vůz se stal nepojízdným. "Potvrdilo se tu podezření, že auto, které dostalo velkou ránu pří úvodním podniku na jaře v Brně, má problém se zavěšením kol a s přenosem síly z motoru na kola," řekl technický manažer Roman Saidl. "Byl to posledně kloub poloosy a dnes nevydržel další díl, který je lokalizován jen o pár centimetrů dál. Nezbývá, než zase vyslat rychlého posla do Itálie pro specifickou součástku a doufat, že Dušan to všechno stihne," dodal. Mechanik a řidič Dušan náročný úkol splnil a po absolvování dvou a půl tisíc kilometrů z vesničky Civasso poblíž Turína kýžený díl hřídele skutečně přivezl. To všechno znamenalo, že Alfa se nemohla účastnit oficiálních kvalifikací a do vytrvalostního závodu i sprintu startovala ze samého chvostu startovního pole.

Sobotní vytrvalostní závod na tři hodiny probíhal přesně podle domluveného plánu a Juraj Šedivý, Miroslav Forman a Stanislav Lepka vodili vůz po trati podle připravené strategie. Velice brzy se dostali na pozici, která odpovídala výkonnosti a pracovali na jejím postupném zlepšování. V kubatuře do dvou litrů nakonec skončili na pátém místě a na desátém absolutně. "Je to další důkaz, že záměr týmu vychází z reálných předpokladů," řekl Roman. "Víme kde jsou chyby, kde máme rezervy. Víme i o jezdecké chybě Mirka Formana, která nás stála nějaké sekundy. Každopádně je to všechno na dobré cestě," dodal Roman. Nedělní sprint Divize 4 vozů s motory o kubatuře nad 1600 ccm byl odstartován za přítomnosti Alfy Romeo v konci startovního pole, ale barvy ČESKÝ TELECOM Prima Teamu hájil i Mirek Forman na pohárové octavii. Dosáhl nakonec na skvělé dvanácté místo absolutně a na sedmé ve své třídě. Stanislav Lepka dovedl Alfu Romeo do cíle na čtrnácté pozici, což je vzhledem ke startu zezadu také velice příjemný úspěch.
• výsledky 1 •         • výsledky 2 •         • fotografie •  

Michal bodoval v poháru octavií, Alfu pronásledovala smůla
- 18. 5. 2004 -
Stupně vítězů
V rámci Česká pojišťovna - Škoda Octavia Weekendu na mosteckém autodromu v půlce května nasadil ČESKÝ TELECOM Prima team do ohně opět několik želízek. V úvodním podniku poháru octavií, jehož jméno nesla celá mostecká akce, vybojoval Michal Matějovský první cenné body a v souběžném poháru juniorů obsadil třetí pozici. Soupeřům o sobě dal vědět už v pátečním prvním volném tréninku, který vyhrál. V sobotní oficiální kvalifikaci byl po dopolední jízdě druhý za dvojnásobným držitelem titulu absolutního vítěze poháru z let 1997 a 1999 Františkem Doškem. "Snažil jsem se, myslel jsem na to, dokonce jsem to kolo jel s tím, že by skutečně mohlo být dost dobré a vyšlo to," popisoval Michal v pauze mezi tréninky svůj soustředěný výkon. Odpoledne ale zabral Jan Kopecký a Michala odsunul na třetí místo. Nicméně ani to neznamenalo pro startovní rošt nedělního sprintu žádné zásadní problémy. Michal do závodu výborně odstartoval a držel si pevně svou pozici. V jednom momentě se zdálo, že už už bude útočit na třetího Rosinu, ale evidentně jel s rozvahou a od útoků nakonec upustil s vědomím, že lepší místo ve sprintu automaticky znamená i větší zátěž do hlavního závodu. Čtvrté místo hlavně znamenalo cenné body do celkové tabulky. Michalův stájový kolega Miroslav Forman ve sprintu skončil čtrnáctý.

Dlouhý odpolední závod se změnil v okruhové drama. Z jedenadvaceti pilotů na startu jich během něj celkem devět odpadlo po karambolech a technických poruchách. Patřil mezi ně i Miroslav Forman, pro nějž závod skončil v šestém kole. Ani Michalovi se nevyhnul jeden z incidentů, když se v technické pasáži střetl s Janem Kopeckým. V závodě však pokračoval i se zdeformovaným zavěšením kola a ohnutou spojovací tyčí řízení. Náročný závod na dvacet kol nakonec dokončil na páté pozici těsně za Markem Novotným, na kterého začal i přes technické potíže s autem ostře dotírat. "Chtělo to ještě dvě kola a měl jsem ho," řekl potom v boxech, ale dodal, že jistější a cennější jsou další body. Nasbíral jich za víkend celkem 37, což v celkovém hodnocení znamená krásné čtvrté místo a jak už zaznělo, mezi juniory je třetí. V Divizi 4 republikového okruhového šampionátu nasadil ČESKÝ TELECOM Prima Team do vytrvalostního závodu i do nedělního sprintu opět pohlednou Alfu 147 GTA. Žlutý sportovní vůz o sobě v kubatuře do 2000 ccm dával při tříhodinovce řádně vědět, ale v začátku druhé půlky okruhového maratónu po jedenapadesáti odkroužených kolech zůstal stát s prasklým kloubem levé poloosy. "Je to obrovská škoda, Juraj Šedivý, Mirek Forman i Standa Lepka mohli dnes skutečně pěkně zabodovat, ale není nám přáno," litoval situace šéf týmu Stanislav Matějovský. "Kluci mechanici přes noc jedou na Hockenheim a ráno se vrátí s novým kloubem. Do odpoledního sprintu každopádně nastoupíme," dodal.

Bohužel ani ve sprintu se nedařilo tak, jak by si Standa přál. Juraj Šedivý si sice vedl velice dobře, ale v šestém kole byl "sestřelen" z trati jiným vozem. I přesto všechno zhodnotil Stanislav Matějovský celý mostecký víkend jako úspěšný. "Potvrzuje se to, co jsme říkali v Brně, totiž to, že jsme konkurenceschopní a že máme skvělou techniku. Michalův výkon v octaviacupu byl perfektní, takže celkově jsem jednoznačně spokojen," uzavřel.
Úspěšná premiéra nového týmu
- 3. 5. 2004 -
Stanislav Lepka se soutěžní Alfou Romeo 147 GTA na Jarní ceně Brna
Pro ČESKÝ TELECOM Prima Team se Jarní cena Brna na začátku května odehrávala ve znamení letošní první oficiální prezentace v ostré konkurenci účastníků Mezinárodního mistrovství ČR automobilů na okruzích.

Tým, jehož prioritou je účast v Evropském poháru tahačů, kde velice úspěšně boduje Adam Lacko na MANu ve třídě Race Truck, představil v Brně další ze segmentů svých závodních aktivit. V Divizi 4 republikového okruhového šampionátu nasadil vůz Alfa Romeo 147 GTA. "Je to pohárový speciál s agregátem o výkonu přes 200 koní a šestistupňovou sekvenční převodovkou," vysvětlil technický manažer týmu Roman Seidl. Dodal, že maximální rychlost, které alfa dosahuje, se pohybuje přes 230 km/h.

V sobotním tříhodinovém vytrvalostním závodu se za volantem žlutého sportovního vozu střídali Juraj Šedivý, Miroslav Forman a Stanislav Lepka. Ve své kategorii cestovních vozů o obsahu motoru nad 1600 ccm v náročném maratonu posádka obsadila čtvrté místo a v konkurenci více, než čtyř desítek automobilů dojela absolutně dvanáctá! "Považujeme to za obrovský úspěch," přiznal Roman. "Potvrdilo se, že to je správná cesta. Kdybychom v premiérové tříhodinovce ještě o kousek lépe zvládli náročné zastávky v boxech, kdy se doplňovalo palivo, přezouvaly gumy a střídali jezdci, mohlo být umístění ještě lepší. Ale hodně jsme se poučili a přesně víme co zlepšovat. Pořídíme například rychlotankovací zařízení, jehož použitím bychom mohli každou zastávku o pěkných pár desítek sekund zkrátit. Jisté je, že dosahované časy byly pro naše konkurenty důvodem k vráskám na čele," dodal s úsměvem v sobotu večer po osmé hodině, když vytrvalostní závod skončil.

V programu nedělních závodů se alfa se Stanislavem Lepkou za volantem účastnila sprintu na deset kol. Ten byl však velice zkomplikován těsně po letmém startu obrovskou havárií dvou silných vozů na čele startovního pole. Pro zraněného slovenského pilota Petera Prince musela dokonce přiletět helikoptéra brněnské záchranné služby. Závod byl zastaven a vzhledem k tomu, že hlavním podnikem odpoledne byla jízda evropského šampionátu F3000, kterou přímým přenosem vysílaly televizní kanály, dojezd zbylých sedmi kol sprintu plechových vozů byl odložen až na samý závěr nedělního programu.

Mezitím se nad Masarykovým okruhem ošklivě zatáhlo a spustil se silný déšť. Mokrá trať pak ovlivnila i dění po startu. "Standa Lepka dostal v postartovní tlačenici od někoho hroznou ránu na dveře, to ho roztočilo a následoval střet s dalšími vozy. Se zmačkaným autem se v závodě dál bohužel pokračovat nedalo. Naštěstí se nikomu nic nestalo. Všichni jsme měli před očima ten odpolední ošklivý karambol a tak si říkáme, že když to odnesly jen plechy, vlastně se nic neděje," vylíčil Roman Seidl. Zdůraznil ale fakt, že za Český Telecom Prima Team ve zmíněném sprintu startoval i Michal Matějovský s pohárovou octavií a jemu se podařilo na vodě předvést svým soupeřům skutečně mistrovský výkon. "Michal na mokru, které stírá rozdíly ve výkonu motorů, dokázal doopravdy husarský kousek. V absolutním pořadí dojel celkově dvanáctý! V kubatuře do 2000 ccm ho překonal jen Milan Maděryč se silným Audi A4 ST. Je velká škoda, že Standa Lepka nemohl bodovat s alfou, asi by to bylo jiné," řekl Roman Seidl.

ČESKÝ TELECOM Prima Team po krátkém odpočinku přichystá své vozy na další klání. Na mosteckém autodromu se v půlce května jede další pokračování okruhového mistrovství republiky, ale hlavně i letošní první podnik Česká pojišťovna - Škoda Octavia Cupu. Ve stejném termínu čeká Adama Lacka pokračování truckového závodění na italském okruhu u Misana.

Ojedinělý projekt, v němž jedna z nejsilnějších domácích společností podporuje prostřednictvím silného a kvalitního týmu motoristický sport, se osvědčil jako objevný a životaschopný…
Testování pokračuje v Brně i v Mostě
- 8. 4. 2004 -
Adam Lacko a soutěžní Alfa Romeo 147 GTA při testování na brněnském okruhu
Intenzivní příprava na nadcházející sezónu ČESKÁ POJIŠŤOVNA Škoda Octavia Cup 2004 je v plném proudu. Jezdci i mechanici ČESKÝ TELECOM Prima Temu jsou vidět na obou českých okruzích. V druhé polovině března testovali na mosteckém okruhu. Ve středu 31.3.2004 pak ladili soutěžní vozy na Masarykově okruhu v Brně. Spolu se soutěžními s vozy Škoda byly testovány také vozy Alfa Romeo, které mají svůj letošní křest již za sebou.

Jezdec Michal Matějovský je s vozem pro letošní sezónu zatím spokojen. "S vozem se nyní seznamuji a zdá se, že mi sedí perfektně. V ČESKÝ TELECOM Prima Teamu je dobré i zázemí, které je nyní situováno přímo do Hradce Králové, takže mám možnost být při přípravě vozu na závodní sezónu daleko častěji. Po prvních seznamovacích jízdách se při dalším testování zaměříme na optimální nastavení vozu. Toto testování proběhne ve dnech 13. až 14. dubna, v příznivějších klimatických podmínkách v chorvatské Riejece, kde se také v červenci jede jeden z pohárových závodů," řekl Michal Matějovský.
         • fotografie •  

Oba týmové vozy Alfa Romeo měly premiéru v italské Monze
- 30. 3. 2004 -

Ve dnech 27. - 28. 3. se jel první závod seriálu European Alfa Challenge v rámci akce LG - Super Racing Weekend v italské Monze.

Na startu tohoto podniku se sešlo celkem 32 jezdců. Sobotní závod začal smolně pro Adama Lacka, kterého již v zaváděcím kole "sestřelil" z trati jeden z italských jezdců a Lacko tak musel do boxů. Druhý z jezdců - Jaromír Jiřík - obsadil na svém voze Alfa Romeo 14. místo. Závod se jel na 9 kol (resp. 25 minut) a měřil 52 137 m.

Stejná trať a stejný počet kol čekal jezdce i v neděli dopoledne. Jiřík, který na základě sobotních výsledků startoval ze čtrnáctého místa, se postupně propracovával dopředu a v závěrečné klasifikaci skončil devátý, obdobně dobře si počínal i Lacko, který v nedělním závodě začínal z poslední pozice startovního roštu a v závěrečné klasifikaci skončil na 18. místě.

ČESKÝ TELECOM Prima Team na čtyřech frontách
- 25. 3. 2004 -
Ministr průmyslu a obchodu ČR Milan Urban, Stanislav Matějovský a Adam Lacko
Mistr Evropy v závodech tahačů na okruzích Stanislav Matějovský představil na tiskové konferenci v pražském hotelu Ambassador společnost ČESKOSLOVENSKÝ MOTORSPORT a. s., která bude prostřednictvím ČESKÝ TELECOM Prima Teamu zastoupena v letošním roce hned ve čtyřech sportovních motoristických disciplínách.

Výkladní skříní byl měl být nepochybně start v Evropském poháru trucků, v němž pojede Adam Lacko v kategorii Race Trucků se špičkovým vozem MAN TG-410A, připravovaným v týmu evropského šampióna z roku 2002 a loňského vicemistra starého kontinentu Egona Allgäuera v Rakousku. Michal Matějovský se opět představí v Česká pojišťovna Škoda Octavia cupu. Novým mužem v týmu je Jaromír Jiřík, zkušený okruhový jezdec, který bude v evropských seriálech i českém mistrovství startovat s vozem Alfa Romeo 147 GTA na úrovni tovární vozů. Benjamínkem je desetiletý Jiří Forman, velký závodnický talent, který pojede závody motokár.

Matějovského tým nepojede letos s tatrou. Matějovský s touto značkou získal titul, Lacko s ní loni bojoval o stupně vítězů v kategorii Super Race Trucků. "Pro změnu jsme se rozhodli z několika důvodů. Kategorie Super Race Trucků pomalu končí, je málo obsazená a naši partneři mají zájem se prezentovat v závodech, kde je větší konkurence. Tou jsou Race Trucky, kde bude letos až třicet aut. Tatra však neodpovídá technický předpisům pro tuto kategorii, proto jsme museli změnit vůz," vysvětlil Stanislav Matějovský s tím, že Tatra Jamal bude využívána na různé prezentační akce. "Možná pojede jeden závod a může se objevit i v projektu závodů tahačů v USA, na němž stále pracujeme," dodal.

Volba tahače MAN byla jednoznačná. "Jednak jsme i v tatře používali tento motor a jde také o špičkový vůz v této kategorii. Ani spolupráce s Egonem Allgäuerem není náhodná. Má bohaté zkušenosti a perfektní zázemí pro přípravu vozů. V jeho dílnách budou připravovány všechny tři tahače - Allgäuerův, Lackův i dalšího jezdce Daniela Seilera - a budeme velice úzce spolupracovat po všech stránkách. S tímto vozem máme předpoklady bojovat o nejvyšší příčky. Tento společný tým bude největší a nejsilnější ve startovním poli," dodal Matějovský, který je předsedou představenstva ČESKOSLOVENSKÉHO MOTORSPORTU a. s. a generálním manažerem ČESKÝ TELECOM Teamu.

Loni osmnáctiletý Adam Lacko byl v minulé sezóně nejmladším jezdcem v historii závodů tahačů na okruzích a dokázal se prosadit do absolutní špičky. I letos si klade nejvyšší cíle. "Konkurence bude mnohem větší a především kvalitnější. Nebudu slibovat vítězství, ale pochopitelně je cílem týmu co nejlepší umístění. Chci se dostat i v této kategorii do špičky a bojovat o stupně vítězů," řekl rozhodně Adam Lacko. Tahač MAN si vyzkoušel už loni a naposledy v něm seděl v úterý na mosteckém Autodromu. "Musím si zvykat, že před sebou nemám motor, ale rovnou sklo a předek vozu. Největší rozdíl mezi tímto vozem a tatrou je v řazení. Tatra měla čtyři rychlosti a řazení pod volantem, tady je rychlostí i s půlkami asi šestnáct. To se musím naučit," dodal jezdec.

Lacko má nejnabitější program z celé čtveřice jezdců. Hlavním úkolem jsou tahače, ale pokud to termíny dovolí, pojede i prestižní domácí seriál octavií a usedne také do Alfy Romeo. "Už o tomto víkendu pojedeme první závod v Monze, příští týden začíná desetidílný seriál Evropského poháru trucků v Assenu," nabídl svůj nejbližší program Lacko.

Příští týden oslaví Jaromír Jiřík padesátiny. Čech, žijící v Monaku, patří na evropských okruzích k ostříleným jezdců. "Loni jsem závodil s Renaultem Clio. Alfa je mnohem silnější a věřím, že v barvách tohoto týmu, jehož nabídku jsme rád přijal, s ní budu dosahovat dobrých výsledků," uvedl skromně Jaromír Jiřík.

Matějovského syn Michal pojede opět Česká Pojišťovna Škoda Octavia cup, který je nejkvalitněji obsazeným domácím pohárovým podnikem. "Konkurence je veliká. Ani já nebudu slibovat stupně vítězů, ale udělám všechno proto, abych dosahoval co nejlepších výsledků," řekl na tiskové konferenci Michal Matějovský.
         • fotografie •  

Czech made okruhové Tatře
- 3. 3. 2004 -
Stanislav Matejovský s členem představenstva sdružení Ottou Emanovským
Mistr Evropy v závodech tahačů na okruzích z roku 2001 Stanislav Matějovský převzal ve středu v Praze ocenění Czech made, které udělilo Sdružení pro cenu České republiky za jakost úspěšnému závodnímu tahači Tatra Jamal Evo IV. Ve více než desetileté historii udělování tohoto ocenění (dosud byli vydáno 351 těchto ocenění špičkové kvality) ho dostal poprvé sportovní vůz.

"Velmi si toho vážím, protože je to ocenění několikaleté práce nejen celého našeho týmu, ale i pracovníků kopřivnické Tatry a dalších lidí, kteří se podíleli na vývoji, výrobě a přípravě tahače. Logo této ceny umístíme také na vůz," řekl Stanislav Matějovský poté, co ocenění převzal z rukou člena představenstva sdružení Otty Emanovského. Matějovský jako první získal titul s českým tahačem.

"Ocenění je propůjčeno na dva roky, ale výrobky ho mohou po této době obhajovat. Pro získání osvědčení platí přísná kritéria, nejen ověření kvality výrobku, ale i spokojenosti zákazníků a uživatelů," dodal Emanovský. Oceněná tatra bude prezentována v Brně na výstavě Autotec.

Startujeme do roku plného změn
- 31. 1. 2004 -
Stanislav Matějovský - Generální manažer a předseda představenstva Československý motorsport, a.s.
Letošní rok je ve znamení velkých změn a nových projektů. Nejzásadnější z nich je přechod všech našich sportovních aktivit na nově vzniklou společnost - Československý motorsport, a.s. s provozovnou v Hradci Králové. Tato nová společnost představí do konce března připravované projekty, ve kterých nasadí jezdce od závodu motokár až po Evropský pohár tahačů. V současné době je v plném proudu příprava techniky na novou závodní sezónu, první testování proběhnou již v únoru.

Údaje o nové firmě, připravované technice, jezdcích a kalendářích závodů budou k dispozici v průběhu měsíce března na internetové adrese www.csms.cz.

Doufám, že nám všichni fanoušci a příznivci motoristického sportu zachovají přízeň a že se s Vámi setkáme na co nejvíce závodech jak v České republice tak v celé Evropě.

Stanislav Matějovský
předseda představenstva
Československý motorsport, a.s.

         • fotografie •  



Copyright © 2004 CMC Group
www.cmcgroup.cz