Tisková konference v Senátu ČR zahájila letošní sezónu Michala Matějovského

- 1. 4. 2015, Praha -
Vůz pro sezónu 2015 spolu s Michalem Matějovským slavnostně pokřtili senátor Jaroslav Malý, majitel týmu Křenek Motorsport Josef Křenek a závodní jezdec Jiří Forman

Vicemistr Evropy cestovních vozů FIA ETCC 2014 Michal Matějovský startuje novou závodní sezónu hned s několika novinkami. Jeho závodní vůz i kombinéza poprvé ponesou národní barvy ČR, na jeho cestě za vysněným titulem mistra Evropy ho bude podporovat senátor Prof. MUDr. Jaroslav Malý CSc. a prsteníček na volantu závodního speciálu bude poprvé zdobit zlatý kroužek. "Cílů pro letošní sezónu je hned několik. Ten hlavní je ale jasný. Chci si sáhnout na titul a udělám pro to maximum," říká devětadvacetiletý závodník Michal Matějovský.

Úprava závodního vozu BMW 320si pro sezónu FIA ETCC 2015 byla představena dnes na tiskové konferenci ve Frýdlandtském salónku Senátu ČR. Závodní vůz v národních barvách startuje na okruhu seriálu FIA ETCC poprvé v historii. "Chtěli jsme ukázat, že reprezentujeme svou zemi. Seriál má dohromady 6 velmi slušně navštěvovaných závodů a červeno-modro-bílá barva rozhodně vidět bude," vysvětluje důvod přemalování závodního vozu Michal Matějovský. Ve stejném designu jako vůz budou i kombinézy Michala Matějovského i celého týmu. "Jsem velmi rád, že Michal nezávodí jen sám za sebe, ale za celou zemi. Rozhodl jsem se ho podporovat nejen pro jeho sportovní výkony, ale i proto, že jako profesionální jezdec působí například svým veřejným postojem k rychlé jízdě v běžném provozu na celou českou veřejnost," říká nezávislý senátor za obvod Hradec Králové Prof. MUDr. Jaroslav Malý CSc.

Na novou sezónu se Michal začal připravovat již v prosinci loňského roku tréninkem fyzické kondice. Trávil 2x týdně 1,5 hodiny kondiční přípravou, kterou doplňoval intervalovým plaveckým tréninkem. "Při závodě, který obvykle trvá okolo 30 minut, jste v kombinéze z nehořlavých materiálů uzavřen v malém prostoru, kde teplota v létě dosahuje 50-60 stupňů Celsia. Kdo není fyzicky připraven, nevydrží v koncentraci na 100% celý závod," vysvětluje závodník důvody pečlivé fyzické přípravy. Kondiční trénink navíc přinesl bonus navíc. Michal od prosince zhubnul 8 kilogramů a to se projeví nejen na jeho fyzičce, ale také při vážení auta.

Michalův závodní speciál BMW 320si s objemem 2000 cm3 je i pro letošek dobře připraven. "Proti minulé sezóně došlo ke změně váhových předpisů a auto jsme odlehčili zhruba o 30 kilogramů. Samozřejmě proběhla i kompletní repase vozu, tedy rozebrání do šroubku a opětovné smontování. Také jsme ve spolupráci s naším partnerem pracovali na vývoji tlumičů pérování," říká šéf a majitel týmu Křenek Motorsport v jedné osobě Ing. Josef Křenek. Po těchto úpravách bude auto rychlejší než když jezdilo seriál mistrovství světa. Vzhledem k extrémnímu namáhání vozu bude nutné na autě po ujetí zhruba 1800 km, což je zhruba půlka závodní sezóny, repasovat motor. Vůz v nových národních barvách odhalil na III. senátním nádvoří senátor Prof. MUDr. Jaroslav Malý CSc., závodník Michal Matějovský, jeho týmový kolega Jiří Forman a šéf týmu Ing. Josef Křenek. Mistrovství Evropy cestovních vozů FIA ETCC startuje letos na maďarském Hungaroringu 2.-3.5. 2015.

Po roční pauze se seriál závodů mistrovství Evropy cestovních vozů FIA ETCC opět vrací i do Česka. Na brněnském Masarykově okruhu se závody konají 5.-6. 9. 2015. "Závody evropských cesťáků k Brnu patří už od šedesátých let. Pro fanoušky je to srdeční záležitost a pokud bude o přední místa bojovat domácí jezdec, věřím, že mu přijde fandit víc diváků, než před dvěma roky," říká mluvčí Automotodromu Brno Jiří Smetana. Společně s FIA ETCC se v sobotu a v neděli 5. a 6. 9. 2015 pojedou také závody Auto GP a BOSS GP, ve kterých budou k vidění i vozy F1. Pro Michala Matějovského je Brno obzvlášť důležité. Právě na tomto okruhu totiž před lety závodně vyrůstal. "Do Brna se velmi těším. I proto, že budu moci letos jet před českými fanoušky, bych chtěl poděkovat všem partnerům, sponzorům a celému týmu, bez jejichž podpory bych nikdy o titul evropského šampióna bojovat nemohl," uzavírá Michal Matějovský.

Z tiskové konference. Z tiskové konference. Z tiskové konference. Z tiskové konference. Ze slavnostního křtu vozu Michala Matějovského. Ze slavnostního křtu vozu Michala Matějovského. Ze slavnostního křtu vozu Michala Matějovského. Ze slavnostního křtu vozu Michala Matějovského.

Video z konference:



Příští závody